create

Van keukenformule naar merk

Stel, je bent op zoek naar een nieuwe keuken. Waarom zou je voor de ene winkel kiezen en waarom voor de ander? Midden in een sterk concurrerende keukenmarkt wilde Tulp Keukens hun formule nog verder verscherpen. Zo scherp, dat ze zich voortaan positioneren als merk in plaats van winkelformule.

En als we een merk creëren, starten we bij de basis. Wat zijn de belangrijkste merkwaarden? Hoe gedraag je je? En hoe ziet dat eruit? Voor al deze vragen gingen we op zoek naar het antwoord, met als output het perfecte merkconcept voor Tulp.

Eigen fabriek

Tulp Keukens kent een mooie historie: al bij het ontstaan maken ze keukens in hun eigen fabriek in Rijssen. De formule ontstond dus vanuit vakmanschap: keukens maken en personaliseren naar de wens van de klant. Door maatwerk te combineren met talent werd Tulp Keukens groot. Ondanks dat het uitgroeide tot een succesvolle formule, worden alle keukens nog steeds gemaakt in de eigen fabriek. Door echte vakmensen.

TULP de Nederlandse keuken

Door ‘de Nederlandse keuken’ ook echt lading te geven, komt het merk Tulp tot leven. Door de consumententrend (personaliseren), de belangrijkste kernwaarden (vakmanschap en kwaliteit) en de onderscheidende waarde (eigen fabriek) van het merk te visualiseren ontstaat er één helder merkverhaal voor Tulp. Zo maakt Tulp elke keuken uniek.

vakmanschap

Als consument willen we ook echte kwaliteit, bijvoorbeeld door materiaalgebruik of doordat iets gewoon in Nederland wordt gemaakt. Daarom gaven we het concept visueel een persoonlijk tintje, vertelt door de vakmannen zelf. Om dit in beeld te brengen brachten we een bezoek aan de fabriek in Rijssen en maakten we krachtige portretten die de kennis en kunde van de mensen weerspiegelen.

Het resultaat

Inmiddels is de complete uitstraling van Tulp Keukens veranderd en zijn o.a. de webshop aangepast en zijn alle winkels voorzien van compleet nieuw POS. Met dit creatieve merkconcept heeft Tulp Keukens een unieke positionering veroverd en kan het concept toegepast worden als een krachtige uitgangspositie voor bijvoorbeeld campagnes, PR activiteiten en HR wervingscampagnes (employer branding).

  • IVC ontwikkelde hiervoor:
  • Merkconcept
  • Merkcampagne
  • 360 graden doorvertaling
  • Strategisch kader
  • Creatief concept
  • Fotografie
  • Campagne
  • POS materiaal

Meer weten?

Dat kan altijd! Wij zijn elke dag volop bezig met merkstrategiemerkidentiteitcampagnes en activatieconcepten voor onze opdrachtgevers.


Heb jij een uitdaging voor ons? Wil je kennismaken? Laat je e-mailadres achter en we nemen contact met je op.


    Hans

    Creatie

    Ries

    Vormgeving

    Louis

    Fotografie