create

Branding van Synergie uitzendbureau

Wanneer je op zoek bent naar een nieuwe baan gaat er een wereld voor je open. Je kan terecht bij talloze online jobboards of je stapt binnen bij een uitzendbureau wanneer je wel wat extra hulp kan gebruiken. Maar waarom zou je voor het ene of het andere uitzendbureau kiezen?

Samen met Synergie Uitzendbureau gingen we op zoek naar de meest kansrijke en duurzame positionering in de fluctuerende arbeidsmarkt.

WERKNEMERS VERBINDEN

Wanneer je je uitzendorganisatie richting uitzendkrachten positioneert als merk, resulteert dit in een duidelijker verhaal naar de klant. Met als doel om beter passende uitzendkrachten aan het bedrijf te binden en op die manier de dienstverlening aan de klant nog nadrukkelijker te verbeteren. Met die visie ontwikkelden we het merkverhaal van Synergie. We gingen volledig terug naar de basis. Samen gingen we op zoek naar de unieke kracht van het merk, want wat vindt een uitzendkracht nu écht belangrijk? En wat heeft Synergie dan te bieden?


DE 6 BELOFTEN

Het doen van beloftes is een bekende marketingstrategie, maar ze werken pas echt wanneer je ze ook kan waarmaken. Synergie is als organisatie zo ingericht dat ze intensief en persoonlijk contact hebben met hun uitzendkrachten. Hierdoor is Synergie in staat om specifieke afspraken ook echt nakomen. Zo zijn intercedenten écht de hele dag bereikbaar, kijkt ze zonder aarzelen naar je cv en geven ze je een 100% baangarantie zodra je bij ze binnenstapt. De perfecte aanleiding voor het ontstaan van de beloften van Synergie: een zestal beloftes die Synergie echt kan realiseren. Voor uitzendkrachten hartstikke fijn, want zo weten ze precies waar ze aan toe zijn en dat is een groot pluspunt als je zoiets belangrijks zoekt als een nieuwe baan.


EIGEN MEDEWERKERS IN BEELD

Om deze beloftes te communiceren besloten we Synergie letterlijk een gezicht te geven. We fotografeerden de eigen werknemers en gebruikten deze beelden voor o.a. campagnes en de website. Dat betekent dat je als uitzendkracht zomaar tegenover iemand zit die je eerder op een poster zag: persoonlijker kan haast niet. Dankzij de inzet van deze campagne en het verstevigen van de corporate identiteit is de zichtbaarheid van Synergie gegroeid.


De conclusie van deze campagne? Het creëren van een merk is niet alleen belangrijk voor bedrijven die actief zijn op consumentenmarkten. Ook voor dienstverleners draagt het bij aan herkenbaarheid en de beleving van het merk.


het resultaat

Door Synergie (opnieuw) te branden en een authentieke merkstijl te creëren, legden we een krachtige basis in voor communicatie voor dit uitzendbureau. Synergie maakt al jaren met plezier gebruik van deze look & feel en het imago van het merk is sterk verbeterd.

  • IVC ontwikkelde hiervoor:
  • Employer branding
  • (Activatie)concept
  • Fotografie en video
  • Contentcreatie
  • DTP producties
  • Korte termijn: werving nieuwe medewerkers
  • Lange termijn: authentiek employer brand
  • Verbeterd imago

meer weten?

Dat kan altijd! Wij zijn elke dag volop bezig met merkstrategie, merkidentiteit, campagnes en activatieconcepten voor onze opdrachtgevers.


Heb jij een uitdaging voor ons? Wil je kennismaken? Laat je e-mailadres achter en we nemen contact met je op.


    Hans

    Concept en creatie

    Joni

    Coördinatie en copy

    Roger

    DTP