create

Pathé Boulevard

Samen naar de film of toch maar lekker op de bank met een zak chips series kijken? Pathé legt steeds nadrukkelijker de aandacht op een totaalbeleving, om zo een avondje bioscoop méér dan de moeite waard te maken.

Vanzelfsprekend blijft de film het vertrekpunt, maar ook alles eromheen moet kloppen en bijdragen aan een complete avond uit.

RELEVANT ZIJN

Wat eigenlijk begon met een vraag rondom het herontwerpen van een losse foodstand, werd een project dat in zijn omvang en scope lastig is samen te vatten. We zijn, samen met het food- & beveragemanagement van Pathé, terug gegaan naar de essentie van het vraagstuk: hoe creëer je als bioscoop toegevoegde waarde voor je bezoekers, hoe blijf je relevant?


PREMIUM PRODUCTEN EN CUSTOMIZED SNACKS

Het antwoord was zeker geen simpele restyling. Het resulteerde in een compleet nieuw foodconcept voor Pathé: een lange boulevard van kleine shops met premiumproducten en customized snacks. Van een luxe hotdog tot een compleet zelf samen te stellen popcornmix, nacho’s met diverse toppings en nog veel meer. Zo begint het avondje uit direct bij binnenkomst en niet pas in de filmzaal: een echte meerwaarde van het merk Pathé.


VAN CONCEPT TOT DETAIL

Onze rol was, net als het project zelf, bijzonder breed. We gebruikten onze ruime ervaring in food en retail om het concept tot in detail te visualiseren. Vervolgens bepaalden we per shop de look and feel en werkten dit verder uit tot de verpakkingen aan toe. Ook schakelden we ons netwerk in om tot de beste realisatie te komen. De boulevard werkten we uit tot een complete 3D-visualisatie, zodat het concept direct tot de verbeelding zou spreken bij alle betrokkenen. Een transformatie als deze is immers ingrijpend, dus ook het creëren van draagvlak is in zo’n traject van groot belang.


het resultaat

De Pathé Boulevard is zeer goed ontvangen, zowel door het publiek als door professionals. De eerste positieve resultaten tekenen zich duidelijk af: Pathé de Kuip – het theater met de allereerste Boulevard - heeft meer bezoekers en het gemiddelde aankoopbedrag is gestegen. Dat smaakt naar meer!

  • IVC ontwikkelde hiervoor:
  • Foodconcepten
  • Activatieconcepten
  • Customer journey
  • Winkeldesigns
  • DTP producties
  • Uniek concept binnen de bioscoopbranche
  • Stijging gemiddelde besteding per bezoek
  • Stijging aantal bezoekers

meer weten?

Dat kan altijd! Wij zijn elke dag volop bezig met merkstrategie, merkidentiteit, campagnes en activatieconcepten voor onze opdrachtgevers.


Heb jij een uitdaging voor ons? Wil je kennismaken? Laat je e-mailadres achter en we nemen contact met je op.


    Michel

    Retailspecialist

    Mieke

    Concept en creatie

    Berco

    Design en DTP