create

Vliegende start voor lenzendrager

De eerste keer lenzen dragen kan best spannend zijn. Om jongeren door die eerste periode heen te helpen wilde Pearle een behulpzame campagne opstarten. De campagne – samen met een speciaal samengestelde lenzen starterskit – moet enige twijfel wegnemen bij jongeren. Met als doel om het uitstappercentage met minimaal 10% te verkleinen.

Zo creatief eigenwijs als we zijn, gingen nog een stapje verder. We daagden onszelf uit om van die lenzentwijfelaar een echte lenzenfan (én een Pearle fan) te maken.

Persoonlijke lenzencoach

Om als merk het verschil te maken tijdens zo’n eerste keer lenzen dragen, moet je laagdrempelig en dus bereikbaar zijn. En die rol past perfect bij Pearle, want Pearle is met haar persoonlijke karakter en eigen lenzenspecialisten, een oprechte hulp voor haar klanten.

Om de campagne succesvol creatief in te vullen, formuleerden we een scherpe campagnebelofte: “Bij jouw eerste ervaring met lenzen staat er altijd een persoonlijke specialist voor je klaar, op elk moment. En met onze makkelijke tips, tricks & weetjes wordt lenzen dragen niet alleen handig, maar ook een feestje.”

Laagdrempelig en fris concept

Het belangrijkste doel van de campagne is jongeren informeren en helpen met die eerste keer lenzen. En omdat we met jongeren communiceren bepaalden we dat de look & feel de aandacht moest trekken in de – al zo overprikkelde – (social) mediakanalen. Visueel niet te veel poespas en ook de copy moest kort en pakkend zijn.


Met het concept ‘Ready, set… go!’ zetten we een simpele, maar actieve campagne-uitstraling neer. De inhoud maakten we vooral niet lastig, passend bij het doel van de campagne: steeds in 3 stappen legt Pearle uit hoe makkelijk het is om lenzen te dragen. En via de handige tutorials wordt een eerste lenzenervaring niet meer lastig, maar een feestje.


Scherp resultaat

Deze lenzen starterscampagne was een succesvolle samenwerking tussen Pearle en IVC. En dat smaakt naar meer, want een lenzenervaring is slechts het staartje van alle fases binnen de customer journey. Ook voor op de andere fases gaan we onze creatieve en kritische blik werpen.

  • IVC ontwikkelde hiervoor:
  • Strategisch kader
  • Creatief concept
  • Activatieconcept
  • Uitwerking middelen
  • Animaties
  • Campagne voor jongeren
  • Succesvolle activatie

Meer weten?

Dat kan altijd! Wij zijn elke dag volop bezig met merkstrategie, merkidentiteit, campagnes en activatieconcepten voor onze opdrachtgevers.


Heb jij een uitdaging voor ons? Wil je kennismaken? Laat je e-mailadres achter en we nemen contact met je op.


    Mieke

    Creatie

    Anso

    Vormgeving

    Sebastiaan

    Coördinatie