create

Verpakkingen voor Koh Thai

We merken het elke keer: de gerechten bij mensen thuis worden steeds meer beïnvloed door verschillende keukens. Maar hoe verleid je Nederlandse consumenten om ook eens een traditioneel Thais gerecht te bereiden?  Het verpakkingsconcept van Koh Thai is het perfecte antwoord voor nieuwsgierige kookliefhebbers die graag een beetje hulp krijgen.

Aan ons de vraag om eigentijdse verpakkingen te ontwerpen die authenticiteit, versheid en gemak uitstralen.

VISUEEL EN REALISTISCH

We weten dat de Hollandse supermarktbezoeker graag wil zien wat hij koopt. En dus stond direct vast dat de presentatie van de uitgebreide productlijn heel visueel zou zijn. Kortom, een aantrekkelijke, maar ook realistische uitstraling van het eindresultaat. In onze eigen keuken kwamen de verschillende gerechten tot leven, om vervolgens te worden gefotografeerd in een sfeervolle setting met serveersuggesties. Ook onmisbaar op de verpakkingen: compacte informatie over het gemak van de bereiding en prominente aandacht voor versheid, gezond en bewust consumeren.


SAMEN CHALLENGEN

Onze structurele samenwerking met BrandM is een bijzondere. Steeds trekken we als partners met elkaar op. Ook voor andere verpakkingen en merken, zoals Rosita’s, Samasaya, SOUQ en La Morena. We denken pragmatisch en in oplossingen. Snel schakelen hoort daarbij. Van concept tot gereed eindproduct hoeft vaak slechts enkele weken te kosten. Op die manier kan BrandM, die zichzelf niet voor niets een ‘challenger in food’ noemt, in korte tijd ideeën pitchen bij haar afnemers. Om vervolgens met dezelfde slagkracht de stap naar de supermarktschappen te maken.


het resultaat

Al een flinke tijd worden Koh Thai producten verkocht bij grote supermarkten als Albert Heijn, Jumbo en Hoogvliet. En dat is een mooi resultaat van dit uniek verpakkingsconcept en voor het onderscheidende eindproduct.

  • IVC ontwikkelde hiervoor:
  • Concept
  • Verpakkingsdesign
  • DTP producties
  • Een uniek verpakkingsconcept
  • Interesse en afname bij grote spelers, zoals Albert Heijn

meer weten?

Dat kan altijd! Wij zijn elke dag volop bezig met merkstrategie, merkidentiteit, campagnes en activatieconcepten voor onze opdrachtgevers.


Heb jij een uitdaging voor ons? Wil je kennismaken? Laat je e-mailadres achter en we nemen contact met je op.


    Marleen

    Coördinatie

    Berco

    DTP

    Mieke

    Concept en design