Create

Online campagne voor IWMJP

Of je nu een ouder bent of ouders hebt: wanneer je met familie om tafel zit heb je vaak geen gesprekken over minder leuke onderwerpen. En vaak al helemaal niet wat jouw wensen of die van je dierbaren zijn tijdens de laatste levensfase.

Ikwilmetjepraten.nu stimuleert mensen om meer ruimte en aandacht te geven om wél dit soort onderwerpen aan de eettafel aan te snijden. Samen gingen we aan de slag met een voorlichtingscampagne.

HET GESPREK AANGAAN

Ikwilmetjepraten.nu heeft als doel om het bewustzijn bij de doelgroep te vergroten om de laatste levensfase bespreekbaar te maken. Via een voorlichtingscampagne wilde ze hier bekendheid aan gaan geven en daarmee het bewustzijn vergroten en de interactie aangaan. Met name bij 50-plussers. Met deze doelstelling gingen we samen naar de tekentafel voor een creatieve en een betekenisvolle boodschap die direct duidelijk moest zijn.


KORT, MAAR KRACHTIG

Wat is bij uitstek het moment dat je met familie aan tafel zit? Juist, tijdens de feestdagen. Het einde van het jaar was dan ook het perfecte moment om de campagne uit te zetten. En aan zo’n familietafel gaat het vaak over koetjes en kalfjes. Met een korte, maar krachtige boodschap “Koetjes en Kalfjes zeggen niets” provoceerden we de doelgroep om na te denken over eventuele wensen in de laatste levensfase en om dit bespreekbaar te maken met hun dierbaren.

ONLINE CAMPAGNE

Voor zo’n belangrijk onderwerp moet informatie dichtbij en makkelijk te verkrijgen zijn. Door de campagne online uit te zetten was de doelgroep slechts een klik verwijderd van de website waar allerlei tips en trics te vinden zijn om hen op weg te helpen naar een goed gesprek. Vanwege het sociale aspect van de campagne, maakten we gebruik van social media. We kozen voor het populairste kanaal onder 50-plussers: Facebook. Hierdoor werd op een laagdrempelige manier interactie mogelijk.


het resultaat

Eenmaal live hielden we de campagne iedere dag in de gaten en waren we al snel verrast door het resultaat. In een totale campagneperiode van drie weken is het aantal websitebezoeken verviervoudigd ten opzichte van een vergelijkbare periode het jaar daarvoor. Ook het aantal paginaweergaven verdubbelde in diezelfde periode. Andere bijkomende voordelen waren dat de betrokkenheid – te zien aan het aantal reacties en likes – op Facebook groot was en het aantal nieuwsbriefinschrijvingen steeg. Resultaten die bewijzen én motiveren om de campagne op een later moment te herhalen.

  • IVC ontwikkelde hiervoor:
  • (Social media) concept
  • Online strategie
  • Content creatie
  • Online marketing
  • 4x meer websitebezoekers
  • 2x meer paginaweergaven
  • Hoge betrokkenheid
  • Stijging nieuwsbriefaanmeldingen

meer weten?

Dat kan altijd! Wij zijn elke dag volop bezig met merkstrategie, merkidentiteit, campagnes en activatieconcepten voor onze opdrachtgevers.


Heb jij een uitdaging voor ons? Wil je kennismaken? Laat je e-mailadres achter en we nemen contact met je op.


    Jeroen

    Concept en creatie

    Laura

    Animatie en DTP

    Marleen

    Coördinatie