create

Stralende loyaliteits campagne

Het huishouden: stiekem zitten we er allemaal niet op te wachten. Per week zijn we er gemiddeld 21(!) uur mee bezig, veel te lang voor iets wat we liever niet doen. Maar… indirect maakt het ons wel gelukkig, want een heerlijk opgeruimd huis… dat maakt ons blij en geeft voldoening. Zeker in de winterperiode, waar we veel in en rondom huis doen.

Hoogvliet gelooft dat schoonmaken sneller, beter én goedkoper kan. Met dat uitgangspunt richtten ze hun nieuwe loyaliteitscampagne in: een spaaractie met kwalitatieve schoonmaakproducten van het merk Leifheit.

Voor deze loyaliteitscampagne gingen we enthousiast aan de slag met de strategie, het creatief concept, fotografie én de uitwerking van de communicatiematerialen.

Da’s handig

Hoogvliet is een bedrijf met een echte familiecultuur. Dat maakt ze niet alleen één grote familie, maar – hun pay-off zegt ‘t al – alles wat ze doen, doen ze voor Nederlandse families. En families helpen elkaar een handje!

‘Da’s handig’ werd de creatieve boodschap met een dubbele lading. De consument kan immers voor handige items sparen en daarnaast geeft Hoogvliet handige tips om schoonmaken nog sneller en makkelijker te maken. Maar ook visueel lieten we letterlijk de handjes terugkomen.

De spaaractie staat uiteindelijk in het teken van gemak én prijs: makkelijk sparen voor scherp afgeprijsde en kwalitatieve schoonmaakitems. Zo besteed je als klant bij Hoogvliet minder tijd aan schoonmaken en houd je dus meer tijd over voor datgene wat je het liefst doet: bij je familie zijn.

Smetteloze doorvertaling

Na een positieve reactie en groen licht op het door ons bedachte creatief concept, zijn we (mét schone handen) onze fotostudio ingedoken. We hebben de spaaritems in gebruik op de foto gezet die – in combinatie met aansprekende kleurvlakken en krachtige copy – op een laagdrempelige manier laten zien waar je voor kan sparen en hoe deze items jou kunnen helpen met schoonmaken.

Voor de implementatie vertaalden we de look & feel door naar een collectie aan verschillende POS items en een basis voor de wekelijkse folder. En altijd met de klantreis in gedachten: zo hielden we de campagne relevant en konden we ook steeds het gemaksaspect bewaken, een van de belangrijkste uitgangspunten van de campagne.

Streeploos resultaat

Met deze spaarcampagne leggen we een duurzame basis voor komende loyaliteitsacties in strategische benadering, creatief concept en look & feel. Zo bouwen we samen met Hoogvliet aan meer awareness rondom hun merk en aan een nog efficiëntere samenwerking.

  • IVC ontwikkelde hiervoor:
  • Strategisch kader
  • Creatief concept
  • Activatieconcept
  • POS materialen
  • Creatieve basis
  • Knallende look & feel
  • Succesvolle activatie

Meer weten?

Dat kan altijd! Wij zijn elke dag volop bezig met merkstrategie, merkidentiteit, campagnes en activatieconcepten voor onze opdrachtgevers.


Heb jij een uitdaging voor ons? Wil je kennismaken? Laat je e-mailadres achter en we nemen contact met je op.


    Joni

    Strategie en copy

    Mieke

    Creatie

    Ilse

    Coördinatie