we create

Hoogvliet broodcampagne

Brood en families zijn al generaties lang onlosmakelijk met elkaar verbonden. Brood is voor iedere dag en ligt standaard bij families op tafel.

Voor familiesupermarkt Hoogvliet is brood dan ook een van de belangrijkste producten uit hun assortiment. Om de beste kwaliteit én versheid te leveren bouwden ze daarom hun eigen bakkerij in Bleiswijk. Wij stonden aan de start van de verspreiding van hun broodverhaal.

Uit eigen bakkerij

Dat begon met het schrijven van het verhaal van de eigen bakkerij op basis van inzichten van families.

Met dit authentieke broodverhaal – waar kwaliteit en genieten centraal staan – creëerden we de basis voor uiteenlopende content en konden we de boodschap precies afstemmen op het juiste kanaal.

Hoogvliet broodcampagne - kneden
Hoogvliet broodcampagne - eigen receptuur
Hoogvliet broodcampagne - vers bezorgd

Bewijsvoering

Heel hard roepen dat je ’t lekkerste brood hebt is natuurlijk één, maar je doelgroep daarmee overtuigen is een tweede. Naast een gelikte visuele uitstraling met sfeerbeelden van genietende families, portretten van de bakkers en een ijzersterke ‘bread’ movie zorgden we voor een middelenplan met een smakelijk randje, want over smaak van brood valt niet te twisten.

Daarom bedachten activaties waarmee we de doelgroep het brood ook écht konden laten proeven, want zo Nederlands als we zijn is het ene brood het andere niet.

Het resultaat

Hoogvliet won de GFK award 2022 voor beste supermarkt in brood. Met die prijs versterken we de boodschap dat het brood van Hoogvliet écht ’t lekkerst is. De online video heeft online records verbroken met een VTR (view to rate) van 42%. Daarnaast is de scherp gestelde doelstelling om de broodafname onder primaire klanten te verhogen behaald! Met een stijging van het aantal broodverkopen is besloten om de campagne succesvol door te zetten in 2023.

  • IVC ontwikkelde hiervoor:
  • Merkcampagne
  • Merkverhaal
  • Video commercial
  • Fotografie
  • Activaties
  • POS materialen
  • Complete broodcampagne
  • 360 doorvertaling en uitstraling
  • 42% VTR van de online video
  • Stijging aantal broodverkopen

Meer weten?

Dat kan altijd! Wij zijn elke dag volop bezig met merkstrategiemerkidentiteitcampagnes en activatieconcepten voor onze opdrachtgevers.


Heb jij een uitdaging voor ons? Wil je kennismaken? Laat je e-mailadres achter en we nemen contact met je op.


    Joni

    Strategie en copy

    Thomas

    Concept

    Ilse

    Coördinatie