Create

Broodcampagne voor Hoogvliet

Wie is er niet mee groot geworden? Een witte, bruine, volkoren of spelt boterham. Wij Nederlanders weten wat lekker brood is. Maar hoe bereik je een broodliefhebber? En hoe vergroten we de naamsbekendheid van het versgebakken brood van Hoogvliet?

Hoogvliet is de enige supermarkt in Nederland die zichzelf ‘Warme Bakker’ mag noemen, want elke dag wordt er in hun eigen bakkerij in Bleiswijk vers brood gebakken en vervolgens 3 keer per dag vers geleverd in de winkel.



Om de naamsbekendheid te vergroten brachten we letterlijk het lekkere van brood dichterbij de consument.  De smaak, de geur en het geluid van een krakende korst. Brood is écht ‘t lekkerst, als het vers is. En dat is genieten!


De complete broodcampagne is opgezet met on- en offline communicatie en POS materialen voor in de winkels. Een duurzame campagne die voor langere tijd ingezet kan worden met de USP’s van hun broden in de schijnwerpers. De medewerkers voeren de bewijsvoering van de campagne.


Het resultaat

Met deze broodcampagne hebben we voor Hoogvliet een duurzame basis gelegd om te bouwen aan naamsbekendheid én imago, en voor al hun communicatie rondom brood. Daarnaast is Hoogvliet als 2de geëindigd in het GFK versrapport van 2021 als beste supermarkt in brood. Een prachtig resultaat!

  • IVC ontwikkelde voor:
  • Concept
  • Campagne
  • Video
  • 2de plaats in GFK rapport ‘beste supermarkt in brood’
  • Duurzame campagne voor de toekomst
  • Groeiend imago brood en broodservice
  • Een visitekaartje voor hun bijzondere brood

Meer weten?

Dat kan altijd! Wij zijn elke dag volop bezig met merkstrategie, merkidentiteit, campagnes en activatieconcepten voor onze opdrachtgevers.


Heb jij een uitdaging voor ons? Wil je kennismaken? Laat je e-mailadres achter en we nemen contact met je op.


    Hans

    Strategie en Creatie

    Ilse

    Coördinatie

    Anso

    Vormgeving