create

Frisse campagne voor Expert

Het einde van de zomer: studenten maken zich klaar voor een nieuw schooljaar en zzp’ers duiken weer in hun thuiskantoor. Het ideale moment om in te spelen op de vraag naar elektrische apparatuur, zoals laptops en koptelefoons.

Maar hoe bereik je deze twee compleet verschillende doelgroepen in één boodschap? Voor Expert gingen we aan de slag met de pakkende én relevante campagne ‘Fris van Start’.

DE GEMENE DELER

De doelgroepen van Expert hebben een ding gemeen: ze gaan beide weer van start na een warme zomer. Je bent weer lekker fris, en dat wil je ook voor alle school- en kantoorspullen die je gebruikt. ‘Fris van Start!’ past daarom helemaal bij het gevoel van weer beginnen, en dat maakt de boodschap relevant. In alle opzichten werd het een fris concept: zowel de kleuren en teksten.

De playbutton legt de link tussen boodschap en aanbod (‘start’ en ‘elektronica’) en dit icoon is goed door te vertalen naar middelen voor een compleet crossmediale campagne.

EEN EXPERT

De campagne bood ook ruimte om te laten zien dat Expert dé specialist is op het gebied van elektronische artikelen en de klant perfect kan adviseren welk artikel het beste in zijn of haar situatie past.


Dit zijn we gaan communiceren via diverse middelen, waaronder een korte commercial op Youtube en blogs. Ook tips, tricks, wins een aanbiedingen werden ingezet om de doelgroep te triggeren.


BIJZONDERE SAMENWERKING

Dat kan altijd! Wij zijn elke dag volop bezig met merkstrategie, merkidentiteit, campagnes en activatieconcepten voor onze opdrachtgevers.


Heb jij een uitdaging voor ons? Wil je kennismaken? Laat je e-mailadres achter en we nemen contact met je op.


HET RESULTAAT

De campagne heeft dankzij een omni-channel aanpak niet alleen bijgedragen aan meer bezoekers in de winkel, ook op gebied van websitebezoek is er een sterke stijging te zien ten opzichte van vorig jaar. Met zo’n mooi resultaat gaan niet alleen zzp’ers en studenten fris van start, maar ook Expert!

  • IVC ontwikkelde hiervoor:
  • Activatieconcept
  • Online strategie
  • Fotografie en video
  • Contentcreatie
  • Folder en POS materialen
  • DTP producties
  • Stijging aantal bezoekers in de winkel
  • Stijging aantal bezoekers op de webshop

Meer weten?

Dat kan altijd! Wij zijn elke dag volop bezig met merkstrategie, merkidentiteit, campagnes en activatieconcepten voor onze klanten. Maar we maken graag tijd voor een bak koffie, en soms zelfs met een Brabants worstenbroodje of gebak ;-). We zien je graag!


Laat je e-mailadres achter en we nemen contact met je op.


    Ilse

    Coördinatie

    Vincent

    DTP

    Hans

    Concept en creatie