we create

Fris merkconcept

Tegenwoordig zijn IT-infrastructuren onmisbaar in de samenleving. Alles staat en doen we online: niet alleen consumenten, maar óók bedrijven. Hoe positioneer je je als IT-dienstverlener in de markt? En hoe maakt jij je diensten en oplossingen laagdrempelig en begrijpelijk voor je doelgroep? Voor de ambitieuze en internationale speler Conscia zochten we naar die kansrijke plek en de beste (visuele) taal.

Van dienst naar essentie

Dat Conscia een expert is in hun dienstverlening, merkten we meteen in ons gesprek. Na een flinke groei, verbreding van hun diensten en doelgroep, was er behoefte aan het scherp krijgen van hun identiteit en hoe dat het beste naar buiten vertaald kan worden. En bij zo’n herpositionering is de herkenbaarheid voor je nieuwe merk heel belangrijk. In hun uitgebreide verhaal gingen we op zoek naar de essentie: wat maakt Conscia, Conscia? En waarom doen ze wat ze doen?

Branding Conscia merkconcept

The people that make IT happen

Hoewel Conscia grootse oplossingen en ondersteuningen biedt, staan ze altijd heel dichtbij. 45 jaar kennis en ervaring zit bij de mensen. Met hun kennis helpen ze ondernemers en organisaties zo eenvoudig en efficiënt mogelijk. Geen poespas, maar een betrouwbare, persoonlijke en heldere oplossing. Deze essentie vertaalden we naar een authentiek merkverhaal en de creatieve pay-off: ‘The people that make IT happen’.

Persoonlijke en heldere beeld(taal)

Krachtig & helder en toegangelijk & persoonlijk. Dat werden de waarden waar de complete look en feel van Conscia aan moest voldoen. Krachtig en helder in zowel tone of voice als beeldtaal: medewerkers vertellen hun expertise op een laagdrempelige manier. Door het verhaal door de gefotografeerde medewerkers zelf te laten vertellen in een informele en collegiale setting, maakt dat de uitstraling ook toegankelijk en persoonlijk.

Het resultaat

Met het nieuwe merkconcept en de bijbehorende look en feel, ligt er een duurzame basis voor alle marketing en communicatie van Conscia. En met een brochure, (sales) presentaties, een brandbook en een website wordt het merkconcept steeds meer geïmplementeerd binnen de organisatie en de markt.

  • IVC ontwikkelde hiervoor:
  • Strategisch kader
  • Merkconcept
  • Merkcampagne
  • 360 graden doorvertaling
  • Fotografie
  • Brochure
  • Website
  • Duurzame basis voor marketing en communicatie
  • Succesvolle implementatie

Meer weten?

Dat kan altijd! Wij zijn elke dag volop bezig met merkstrategiemerkidentiteitcampagnes en activatieconcepten voor onze opdrachtgevers.


Heb jij een uitdaging voor ons? Wil je kennismaken? Laat je e-mailadres achter en we nemen contact met je op.


    Hans

    Creatie en design

    Joni

    Strategie

    Louis

    Fotografie